Általános Szerződési Feltételek
I. A szerződés tárgya:
I.1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az EVERGREEN Media Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Vállalkozó) által nyújtott termékértékesítésekre és szolgáltatásnyújtásokra vonatkoznak.
A Vállalkozó, reklámügynöki tevékenységgel, nyomdai tevékenységgel, offline és online marketinggel, reklámajándékkal és kapcsolódó szolgáltatások és termékek közvetítésével foglalkozó, magyarországi székhellyel rendelkező, bejegyzett gazdasági társaság.
I.2. Jelen ÁSZF rendelkezései a Vállalkozó és a tőle a tevékenységi körébe tartozó termékértékesítést vagy szolgáltatást megrendelő természetes vagy jogi személyek, egyéb szervezetek és jogalanyok (a továbbiakban: Megrendelő) között létrejött jogviszonyt szabályozzák.
I.3. Vállalkozó és a Megrendelő (együtt a továbbiakban: Felek) közötti jogviszonyra a jelen ÁSZF rendelkezései annyiban terjednek ki, amennyiben a Felek között létrejött egyedi vagy keretszerződés eltérően nem rendelkezik.
I.4. A Felek közötti szerződéses jogviszonyt jelen ÁSZF rendelkezésein kívül a Felek közötti határozott vagy határozatlan idejű egyedi vagy keretszerződés szabályozhatják. Ez utóbbiak hatálya alatt a Vállalkozó eseti megrendelések alapján teljesített tartós, folyamatos vagy egyszeri teljesítést igénylő termékértékesítést vagy szolgáltatásnyújtást végez.
I.5. A Felek között létrejövő egyedi vállalkozási szerződésben nem szabályozott kérdésekben elsődlegesen az általános szerződési feltételeket, az ott nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályokat kell alkalmazni.
II. Az ÁSZF hatálya:
II.1. Az ÁSZF személyi hatálya:
Jelen ÁSZF hatálya a Vállalkozóra és a Megrendelőre terjed ki.
II.1.1. A Vállalkozó
Neve: EVERGREEN Media Korlátolt Felelősségű Társaság (EVERGREEN Media Kft.)
Székhelye: 8449 Magyarpolány, Dózsa utca 18.
Cégjegyzékszám:19 09 524235
Adószám: 32452468-2-19
Pénzforgalmi számlaszám: Raiffeisen Bank Zrt. 12084003-01952084-00100002
Képviseli: Mark Brüning ügyvezető
Telefonszám: +36 20 317 7954
E-mail cím: hello@evergreenmedia.hu
II.1.2. A Megrendelő
az a természetes vagy jogi személy vagy egyéb szervezet és jogalany, amely a jelen ÁSZF rendelkezései szerint a Vállalkozónak megrendelést ad le.
A Megrendelőt a megrendelésének elküldésével egyidejűleg adatszolgáltatási kötelezettség terheli az alábbi adatok tekintetében:
Név/Cégnév
Lakóhely/Székhely
Cégjegyzékszám
Adószám
Cégjegyzék szerinti aláírásra jogosult képviselő
Kapcsolattartó neve és elérhetősége
Bankszámlát vezető hitelintézet és bankszámlaszáma
Telefonszám
Elektronikus levélcím
A Megrendelő köteles adataiban bekövetkezett változásokat, haladéktalanul, de legfeljebb 2 munkanapon belül írásban (levél, e-mail) bejelenteni Vállalkozónak. A bejelentés elmaradásából, vagy késedelméből eredő károk megtérítéséért a Vállalkozó felelősségét kizárja.
II.2. Az ÁSZF időbeli hatálya:
A Felek közötti szerződéses jogviszonyra a megrendelés napján érvényes ÁSZF az irányadó.
A Vállalkozó a jelen ÁSZF-et a Megrendelők számára elektronikus formában (www.evergreenmedia.hu weboldalon) folyamatosan elérhetővé teszi, illetve partnereinek kérésre elektronikus úton megküldi. A Megrendelő az első megrendeléssel elismeri, hogy az ÁSZF rendelkezéseit maradéktalanul megismerte, az abban foglaltakat elolvasta és megértette és az abban foglaltakat magára nézve kötelező jelleggel elfogadja.
A Megrendelő és a Vállalkozó között létrejött egyedi vagy keretszerződés a szerződésben meghatározott határozatlan vagy határozott időre a Felek általi cégszerű aláírásának napján jön létre. Ennek hiányában a szerződés a jelen ÁSZF alapján a Vállalkozó által küldött egyedi Ajánlat Megrendelő általi visszaigazolásával (megrendelés) jön létre és a Megrendelő fizetési kötelezettségének teljesítéséig marad fenn.
III. Az ÁSZF módosítása:
A Vállalkozó fenntartja a jogot a jelen ÁSZF rendelkezéseinek módosítására, melyet a módosítás hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal köteles a honlapján közzétenni, illetve már hatályban lévő szerződések esetén a Megrendelőinek elektronikus úton megküldeni.
A mennyiben a Megrendelő a módosítás ellen három (3) munkanapon belül kifogást nem emel, akkor a módosítást elfogadottnak kell tekinteni és azt a Felek jogviszonyára minden külön jognyilatkozat nélkül alkalmazni kell. A határidő jogvesztő.
Amennyiben Megrendelő a módosítás ellen kifogást emel, akkor a módosítás előtti megrendelésekre még az ajánlat visszaigazolásakor hatályos ÁSZF alkalmazandó.
A Megrendelő nem érvényesítheti esetleges kártérítési igényét a Vállalkozóval szemben azért, mert az az ÁSZF módosítással érintett részeit nem tanulmányozta át vagy arról csak késve szerzett tudomást. A Megrendelő által megadott elektronikus levélcímre e-mailben megküldött módosítás vagy tájékoztatás kézbesítését a kiküldést követő harmadik munkanapon vélelmezni kell.
IV. Megrendelés:
IV.1. Ajánlatkérés:
IV.1.1. Az áru értékesítése, szolgáltatás nyújtása a Megrendelő konkrét megrendelése alapján történik, amely tartalmazza a megrendelt termékek és szolgáltatások típusát, leírását és mennyiségét.
IV.1.2. A Vállalkozó a termékeire, illetve szolgáltatásaira vonatkozó ajánlatkéréseket személyesen, telefonon vagy elektronikus levélben fogadja. A Megrendelő legkésőbb az ajánlatkérés során köteles megjelölni a Megrendelőt a pontos számlázási adatok feltüntetésével, valamint azt az elektronikus levelezési címet (e-mail cím) melyről történő levelezés során a Vállalkozó joghatályos nyilatkozatot a Megrendelő nevében elfogadhat. Az kötelező adatok körét a jelen ÁSZF II.1.2. pontja tartalmazza.
IV.1.3. A Megrendelő a IV.1.2. pontban foglalt adatokon és információkon túl köteles a Vállalkozó részére a termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó, szerződésszerű teljesítéshez szükséges valamennyi adat, információ megadására is. A megrendelésnek – a termékre vonatkozóan – tartalmaznia kell minden előírást, specifikációt, dokumentumot és adatot, beleértve (de nem kizárólagosan) az alapanyag fajtáját (minőség, grammsúly stb.), a termék méretét, mintáit, színeit, mennyiségét, csomagolását (kiszerelését), valamint erre irányuló igény esetén a szállítási címet is, amelyek teljeskörűen és minden kétséget kizáróan meghatározzák a Megrendelőnek a termékkel szembeni valamennyi elvárását és igazolják annak legyárthatóságát.
IV.1.4. A nem megfelelő, hiányos, értelmezhetetlen, ellentmondásos vagy késedelmes adatszolgáltatás esetén a Felek között haladéktalanul egyeztetés szükséges. A Vállalkozó késedelmét kizárja, ha a szerződésszerű teljesítéshez a Megrendelő részben vagy egészben a megfelelő adatot, információt nem vagy nem teljeskörűen szolgáltatja.
IV.2. Ajánlat:
IV.2.1. Az ajánlatkérés alapján a Vállalkozó elkészíti az igényelt termékre vagy az adott szolgáltatásra vonatkozó vállalását (a továbbiakban Ajánlat), melyet a Megrendelő által megadott címre elektronikus levélben juttat el. Az Ajánlat tartalmazza a megrendelt terméket és/vagy szolgáltatást, annak egységárát és ellenértékét, valamint azokat a szállítási, fizetési és esetleges egyéb feltételeket is, amelyekkel a Vállalkozó az Ajánlat teljesítését vállalni tudja.
Az egyéb járulékos költségek (pl. termékdíj, EPR (Extended Producer Responsibility) díj) a mindenkor hatályos jogszabályok alapján a végszámlán kerülnek feltüntetésre.
IV.2.2. Megrendelő köteles az Ajánlatban szereplő termékeket és azok paramétereit ellenőrizni és összevetni az ajánlatkérésével. Ha az ajánlatkéréséhez képest eltérést tapasztal, azt haladéktalanul köteles jelezni a Vállalkozó felé, aki ezen információk alapján új Ajánlatot készít. Az Ajánlat át nem olvasásából, megfelelő értelmezéséből adódó hibák (hiányosságok) miatt a Megrendelőt ért károkért Vállalkozót felelősség nem terheli.
IV.2.3. Az Ajánlat tartalmazza a Vállalkozó képviseletében eljáró, nyilatkozattételre jogosult kapcsolattartó személy nevét és elérhetőségét is.
IV.2.4. A vállalkozó érvényes Ajánlatot kizárólag írásban ad és az Ajánlat kizárólag megrendelés esetén jelent kötelezettséget. Az Ajánlat érvényessége 10 nap, az ettől eltérő érvényességi időt a Vállalkozó külön feltünteti.
IV.2.5. Az Ajánlat tartalmára vonatkozó módosítási igényeit a Megrendelő elektronikus levélben küldi meg, melynek alapján a Vállalkozó vagy az eredeti Ajánlatát tartja fenn és erről elektronikus levelet küld a Megrendelőnek, vagy az általa teljesíthetőnek tartott változtatásokat elvégzi és az újabb Ajánlatot a Megrendelő részére elektronikus úton eljuttatja.
IV.3. Ajánlat visszaigazolása, megrendelés:
IV.3.1. Megrendelő a megrendelését (Megrendelés) kizárólag írásban, kinyomtatva és cégszerűen aláírva személyesen vagy levélben vagy az általa a jelen ÁSZF III.1.2. pontjában megjelölt elektronikus levelezési címről küldött nyilatkozatával adhatja le. A Megrendelő a telefonon vagy szóban adott Megrendelését köteles írásban elektronikus úton is megerősíteni. Az ennek elmulasztásából eredő bármely következményért Megrendelő felel.
IV.3.2. Amennyiben az adott termék vagy szolgáltatás az Ajánlat érvényességi idején túl kerül megrendelésre, úgy a Vállalkozó a megrendelést visszautasíthatja. Amennyiben a Vállalkozó az érvényességi időn túli megrendelést elfogadja az árkorrekció jogát előzetes egyeztetési kötelezettség fenntartásával fenntartja.
IV.3.3. A vállalkozási jogviszony az Ajánlat Megrendelő általi elfogadásával jön létre. A megrendelt termék vagy szolgáltatás teljesítésének határideje – a jelen ÁSZF V.2. pontjában foglalt eltéréssel – a Megrendelés Vállalkozó által történő elfogadásának visszaigazolásáról (Megrendelési Visszaigazolás) küldött értesítés napjától indul.
IV.3.4. A Megrendelés alapján a Vállalkozó erre irányuló külön írásbeli igény esetén elkészíti az megrendelt termék látványtervét és ezzel együtt küld megrendelési visszaigazolást küld Megrendelő részére elektronikus formában.
IV.3.5. A teljesítési határidő a Megrendelő által késedelmesen, hibásan, hiányosan átadott anyag, információ, adat vagy egyéb, a teljesítéshez szükséges feltétel (pl. látványterv elfogadása) rendelkezésre bocsátásáig nyugszik.
IV.3.6. A Vállalkozó a megrendelt termék tartalmát nem vizsgálja, azért semminemű felelősséget nem vállal. A Megrendelő szavatol azért, hogy a Megrendelés tárgya és/vagy tartalma harmadik személyek jogát, jogos érdekét nem sérti, annak kiadása és terjesztése nem sért személyiségi vagy szerzői jogokat vagy mást illető jogvédelem vagy más jogi oltalom alatt nem áll vagy annak jogosultjától származó használat, hasznosítás jogára vonatkozó engedéllyel rendelkezik.
Megrendelő szavatol azért, hogy a Megrendelés tárgya és/vagy tartalma maradéktalanul megfelel a hatályos magyar jogszabályoknak, illetve azért is, hogy a kiadvánnyal kapcsolatosan teljes körű jogosultsággal rendelkezik a kiadói jogok gyakorlására, a kiadvány terjesztésére, tartalmának meghatározására, vagy ezen jogokkal rendelkező személy felhatalmazása, megbízása alapján jár el.
A Vállalkozó a jelen pontban foglaltak megsértéséből, elmulasztásából eredő károkért való felelősségét kizárja.
IV.3.7. Megrendelő a nyomdakész állományt a Vállalkozóval egyeztetett formátumban juttatja el Vállalkozóhoz. Vállalkozó az állományt nyomdai-technikai szempontból ellenőrzi. A nyomda a nyomdakész pdf-et nyomdai feldolgozhatóság szempontjából ellenőrzi, és az ezzel összefüggésben felfedezett hibákról írásban értesíti a Megrendelőt. A fel nem fedezett, a Megrendelő által elkövetett vagy szolgáltatott hibákért a Vállalkozó nem vállal felelősséget.
Az ellenőrzés nem terjed ki tartalmi, grafikai, esztétikai szempontokra, az ebből eredő károkért Megrendelő felel. Vállalkozó a rendelkezésére bocsájtott állomány alapján legyártott termék vonatkozásában – a jelen ÁSZF IV.3.6. pontjában foglaltakra tekintettel – a termék tartalma, grafikája miatt sem polgári jogi, versenyjogi, sem büntetőjogi felelősséget nem vállal.
IV.3.8. Amennyiben a Megrendelő igényli, hogy a Vállalkozó készítse el a nyomdakész pdf-et, ez külön megállapodás tárgyát képezi.
IV.3.9. A Megrendelő jogosult Megrendelését a teljesítést megelőzően a jelen ÁSZF IV.3.1. pontjában foglalt módon módosítani, köteles azonban az ebből eredő valamennyi többletköltséget a Vállalkozó részére megtéríteni. A megrendelés módosítása esetén a teljesítési határidő megszakad.
IV.3.10. A Megrendelés lemondása csak írásban, illetve olyan határidőig fogadható el, amíg a konkrét előkészítői, ill. gyártási feladat nem vette kezdetét. Az ez idő után lemondott, de már elkezdett munkák ellenértékét, illetve az előkészítéssel, beszerzéssel kapcsolatos költségeket (pl. logisztikai költségek) a Vállalkozó jogosult kiszámlázni Megrendelő részére.
V. Fizetési feltételek:
V.1. A Vállalkozó által szállított termékek, illetve nyújtott szolgáltatások ellenértékét Megrendelő a Vállalkozó által kiállított számla alapján személyesen készpénzben vagy átutalással egyenlítheti ki. Készpénzes fizetést Vállalkozó más adózótól csak az adójogszabályok által meghatározott összeghatárig fogad el. A fizetési kötelezettség az összeg Vállalkozó által történő átvételének vagy a Vállalkozó pénzforgalmi számláján történő jóváírásának napján minősül teljesítettnek. A teljesítés készpénzfizetés esetén a készpénzfizetési számla átvételével minősül teljesítettnek.
V.2. A Vállalkozó a Megrendelés teljesítésének megkezdését a Megrendelés ellenértékének vagy meghatározott hányadának előre történő kiegyenlítéséhez (előleg) kötheti. Ilyen esetben a teljesítési határidő kezdő napja az előre igényelt összeg készpénzben történt megfizetésének, illetőleg a Vállalkozó pénzforgalmi számláján történő jóváírásának napja.
V.3. A konkrét megrendelésre vonatkozó fizetési módot és határidőt a Vállalkozó által elküldött – a jelen ÁSZF IV.3.3. pontjában meghatározott – Megrendelés Visszaigazolása tartalmazza.
V.4. Megrendelő fizetési késedelme esetén a Vállalkozó jogosult a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő összegű, de legalább évi 8%-os késedelmi kamatot, valamint 40 euronak megfelelő behajtási költségátalányt érvényesíteni.
Vállalkozó késedelmi kamatot és a behajtási költségátalányt a számla esedékessé válását követően meg nem fizetett díjazás után akkor jogosult érvényesíteni Megrendelővel szemben, ha a számla a Megrendelőhöz a fizetési határidőt megelőzően legalább 5 nappal megérkezett. A számla késedelmes érkezésével arányosan a fizetési határidő kitolódik.
V.5. Amennyiben a Megrendelő a Vállalkozó által kiállított számlán szereplő fizetési határidőt elmulasztja, a Vállalkozó a Megrendelőt írásban a teljesítésre felszólítja. Amennyiben a Megrendelő a felszólítás átvételét követő 5 munkanapon belül a tartozását nem egyenlíti ki, a Vállalkozó a Megrendelővel szemben folyamatban lévő teljesítéseit felfüggesztheti. A felfüggesztés napján folyamatban lévő teljesítés határideje megszakad és az a Megrendelő hátralékának maradéktalan kiegyenlítéséig nyugszik.
V.6. Vállalkozónak jogában áll a már megkezdett teljesítést felfüggeszteni vagy amennyiben a teljesítést még nem kezdte meg akkor a teljesítéstől elállni, amennyiben olyan körülmény jut a tudomására, amely a Megrendelő fizetőképességét veszélyeztetheti. Ez esetben a felfüggesztett teljesítést abban az esetben folytatja a Vállalkozó, amennyiben a Megrendelő a vállalkozói díjat előre teljesíti.
V.7. Abban az esetben, ha a Vállalkozó 30 napot meghaladó követelést tart nyilván Megrendelő felé, akkor jogában áll a már felfüggesztett teljesítéseket felmondani, illetve a még meg nem kezdett teljesítésekre vonatkozóan elállási jogát gyakorolni. Ezen okból a Megrendelőt ért kárért Vállalkozó semmilyen kárfelelősséggel nem tartozik, de érvényesítheti mindazon költségét és kárát a Megrendelő felé, amelyek a felfüggesztett megrendelésből vagy az elállással érintett megrendelésből az ő terhére felmerültek.
V.8. Vállalkozó jogosult a Megrendelővel szemben fennálló, lejárt és esedékes követelését harmadik személyre engedményezni, illetve a követelés fennállásáról harmadik személynek felvilágosítást adni.
Vállalkozó jogosult a Megrendelő vele szemben fennálló követelésébe saját lejárt pénzkövetelését – minden erre vonatkozó előzetes értesítés nélkül – beszámítani. A beszámítással a Vállalkozónak a Megrendelő felé fennálló tartozása a beszámított követelés erejéig a beszámítás napján megszűnik.
V.9. Felek megállapodnak, hogy számláikban egymásnak közvetített szolgáltatásokat is tovább terhelhetnek.
VI. A szerződés teljesítése:
VI.1. Felek a szerződés teljesítése során minden tekintetben együttműködnek egymással. Ennek keretében Megrendelő – a megrendelt szolgáltatások jellegétől függően – köteles a Megrendelés tárgyával kapcsolatos valamennyi információt Vállalkozó rendelkezésére bocsátani, Vállalkozó pedig köteles betartani Megrendelő által adott utasításokat.
VI.2. Megrendelő a Vállalkozó által teljesített szolgáltatás átvételére és vállalkozói díj megfizetésére köteles.
VI.3. A termékértékesítésről vagy teljesített szolgáltatásról a Megrendelő teljesítési igazolást (termékek esetén a Vállalkozó szállítólevelet) állít ki. Megrendelő a teljesítési igazolás kiállításával elismeri, hogy a termék a szerződésben meghatározott minőséggel bír, továbbá tisztában van a megrendelt termék műszaki tulajdonságaival. A teljesítési igazolás kiállításának elmaradása a Vállalkozó számla kiállítására vonatkozó jogát nem érinti.
Az átvétel során Megrendelő az átvett anyagokat köteles megvizsgálni és minőségét ellenőrizni, az észlelt hibákat pedig köteles Vállalkozó részére bejelenteni. Amennyiben a termék a teljesítéskor olyan rejtett hibát tartalmaz, amit Megrendelő nem ismerhetett fel, a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn, de legkésőbb 8 napon belül a Megrendelő köteles kifogását a Vállalkozóval közölni.
VI.4. A Vállalkozó jogosult teljesítési segédet igénybe venni a szolgáltatások elvégzéséhez, azonban a teljesítési segédjéért úgy felel, mintha maga járt volna el.
VI.5. A Vállalkozó köteles a Megrendelőt minden olyan körülményről haladéktalanul értesíteni, amely a teljesítés eredményességét vagy kellő időre történő elvégzését veszélyezteti vagy gátolja.
VI.6. Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, erre a Vállalkozó köteles őt figyelmeztetni. Ha a figyelmeztetés ellenére a Megrendelő az utasítását fenntartja, a Vállalkozó a teljesítéstől elállhat. Ha nem áll el, a Megrendelő utasítása szerint a Megrendelő kockázatára köteles a munkát elvégezni.
VII. A teljesítés helye és ideje:
VII.1. A teljesítés helye – eltérő megállapodás hiányában – a Vállalkozó telephelye, ahonnan a Megrendelő a terméket a Vállalkozó által átadott szállítólevél vagy tételes számla ellenében saját költségén jogosult elszállítani.
VII.2. Amennyiben a Megrendelő igényli a termék kiszállítását, úgy arról a Szerződő Felek egyedi megállapodást kötnek. A termék kiszállításának igénylése esetén a Megrendelő a Megrendelésben megjelöli a szállítási címeket, az adott szállítási címre szállítandó termékeket és azok mennyiségét.
VII.3. Amennyiben a megrendelt termék Megrendelő részére történő továbbítása a Vállalkozó feladata, úgy ezen kötelezettségének a készre jelentést követő 2 munkanapon belül tesz eleget oly módon, hogy az elkészült anyagot vagy postai csomagként vagy egyéb, az ajánlatban rögzített módon a Megrendelő címére feladja. Ha a Megrendelő a megrendelt termék vagy szolgáltatás ellenértékét nem előre fizette meg, úgy a Vállalkozó a kiszállítással egyidejűleg jogosult a számla kiállítására.
VII.4. Amennyiben a megrendelt termék elszállítását a Megrendelő vállalta, úgy ezen kötelezettségének a készre jelentéstől számított 2 munkanapon belül köteles eleget tenni. Ebben az esetben a Vállalkozó a termék átadásával egyidejűleg adja át a Megrendelőnek, illetőleg a képviseletében megjelenő személynek a szabályszerűen kiállított szállítólevelet, akinek a megrendelt termék átvételét személyazonosságának igazolása és rögzítése mellett aláírásával kell elismernie. Ha a Megrendelő a megrendelt termék elszállításáról a készre jelentéstől számított 3 munkanap elteltével sem gondoskodik, úgy a Vállalkozó választása szerint jogosult azt a Megrendelő költségére postai csomagban feladni vagy az el nem szállított áru tárolásáért napi 1000 Ft tárolási díjat felszámítani. Ezzel egyidejűleg a Vállalkozó jogosult a vételár kiszámlázására.
VII.5. Vállalkozó a készre jelentést követő 30 (harminc) nap eltelte után az át nem vett terméket jogosult megsemmisíteni, és a megsemmisítés költségeit – a Vállalkozói díjon és egyéb kárán felül – leszámlázni a Megrendelő felé.
VII.6.1. Vállalkozó egyedi Megrendelés alapján a mű megvalósításán túl vállalhatja a termékek helyszíni kihelyezését is, melynek feltételei az Ajánlat kérés-adás folyamat során kerülnek tisztázásra. A kihelyezés megrendelése esetén Megrendelő köteles a kihelyezéssel kapcsolatos adatokat – a kihelyezendő termékek számának, méretének, a kihelyezés célterületének és időtartamának meghatározásával, terméktípusonként – a Vállalkozóval írásban ismertetni.
VII.6.2. A kihelyezés teljesítésének elvállalásáról Vállalkozó a Megrendelést követő 5, azaz öt munkanapon belül nyilatkozik, a mű megvalósításában való megállapodás tehát a kihelyezésre vonatkozó megállapodást nem hozza létre. Amennyiben a termékek kihelyezését a Vállalkozó végzi, úgy a teljes szolgáltatásra vonatkozó teljesítési igazolás és a számlák kiállítására – Felek eltérő megállapodása hiányában – a termékek kihelyezésének igazolását (elsősorban fotó) – a kihelyezés jellegétől és a kihelyezésre vonatkozó egyéb megállapodások függvényében a kihelyezési területekre vonatkozó szerződések bemutatását, a szemrevételezést – követően kerül sor.
A kihelyezéssel kapcsolatos városkép védelem körébe tartozó engedélyek és hozzájárulások és közterület foglalási vagy használati megállapodás megkötése a Megrendelő kötelezettsége.
VII.6.3. Amennyiben a Vállalkozónak a kihelyezés során a helyszín rendeltetésszerű használatra történő alkalmassá tételével kapcsolatos munkája merül fel (pl. felület hozzáférhetőségének, tisztaságának biztosítása) azért a Vállalkozó, mint általa előre nem látható körülmény miatt többletmunka díjazására tarthat igényt. A Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával a többletmunka díjára vonatkozó igényérvényesítését elfogadja.
Amennyiben a Vállalkozó a Megrendelőtől a kihelyezés objektumának előzetes felmérését megrendeli és azt előzetesen biztosítja, a Vállalkozó a jelen pontban foglalt többletmunkára vonatkozó díjra nem tarthat igényt. A Vállalkozó az előzetes felmérésért külön díjazásra jogosult, melyről a Felek előzetesen kötelesek megállapodni.
VII.6.4. Vállalkozó a kihelyezésre vonatkozó megrendelést elutasítja, ha
a helyszín adottságai alapján a kihelyezést vállalni nem áll módjában, azt megfelelően elvégezni nem képes, illetőleg helyszín adottságai és a megvalósított mű tulajdonságai nem összeegyeztethetők;
a Vállalkozó érdekkörén kívül eső körülmények, pl. nem megfelelő időjárás merülnek fel.
VII.6.5. Amennyiben a kihelyezésre vonatkozó megrendelést Vállalkozó elutasítja, vagy azt más feltételekkel tudná csak teljesíteni és emiatt a Megrendelő a kihelyezésre vonatkozó megrendelést visszavonja, és így a kihelyezést nem Vállalkozó végzi, úgy az ezzel kapcsolatban keletkező károk vonatkozásában a Vállalkozó a felelősségét kizárja.
VII.6.6. A kárveszély Megrendelőre a megvalósított mű Megrendelő vagy az általa megjelölt személy részére való átadásával száll át.
VIII. Szerződésszegés:
VIII.1. Elállás:
VIII.1.1. Vállalkozót a szerződés megkötését követő 2, azaz kettő munkanapig elállási jog illeti meg, amennyiben a Megrendelésnek – korábban közölt Ajánlatával szemben – nem tud eleget tenni. Az elállás tényét – az előző ok megjelölésével – Vállalkozó köteles a 2. munkanap végéig bejelenteni Megrendelő részére. Az elállási jog gyakorlása kapcsán Megrendelő kárigény érvényesítésére nem jogosult.
VIII.1.2. Megrendelő jogosult a szerződéstől a jövőre nézve elállni, amennyiben Vállalkozó hibásan, jelentős késedelemmel vagy nem teljesít és a Megrendelőnek nem áll érdekében a szerződés további fenntartása. Érdekmúlásra történő hivatkozással a Megrendelő kizárólag abban az esetben jogosult a szerződéstől elállni, ha annak feltételeit, okát és pontos dátumát az Ajánlatkérésben és a Megrendelésben előre, tételesen rögzítette.
VIII.2. Vállalkozói késedelem:
VIII.2.1. Amennyiben a Vállalkozó az Ajánlatban vállalt teljesítési határidővel saját hibájából késedelembe esik, úgy kötbérfizetési kötelezettséggel tartozik, melynek mértéke a nettó ellenérték napi 1,5 %-a, maximum annak 20 %-a. A Vállalkozó hibájából bekövetkező 10 munkanapot meghaladó késedelem esetén a Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni.
VIII.2.2. Ha a teljesítés a Vállalkozó hibájából végérvényesen meghiúsul, úgy a Vállalkozó 20 % meghiúsulási kötbér fizetésére köteles, a Megrendelő ez esetben minden további kártérítési igényéről lemond.
VIII.3. Hibás teljesítés:
VIII.3.1. A Vállalkozó a Megrendelt és visszaigazolt példányszámtól legfeljebb ± 5%-ban térhet el. Az ennél nagyobb mértékű eltérésről a Felek külön megállapodásban rendelkeznek.
VIII.3.2. A Megrendelő az átvétel során köteles ellenőrizni a szerződés tárgyát képező termék mennyiségét. A megvalósított mű minősége a szabvány eltérő rendelkezése hiányában akkor szerződésszerű, ha a szúrópróbaszerű vizsgálatnál a hibás mennyiség 2,5 %-nál nem több.
VIII.3.3. Mennyiségi kifogással a Megrendelő a Vállalkozó telephelyén kívüli kézbesítés esetén a küldemény igazolt átvételét követő 1 munkanapon belül, illetve telephelyi kézbesítés esetén az elszállítástól számított 1 munkanapon belül élhet.
VIII.3.4. Minőségi kifogást a Megrendelő a teljesítéstől számított 8 naptári napon belül kizárólag írásban, az hello@evergreenmedia.hu elektronikus címre jogosult bejelenteni a kifogás pontos leírásával és igazolásával egyidejűleg. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
VIII.3.5. Amennyiben a Megrendelésben meghatározott szolgáltatás mennyisége és minősége nem felel meg a szerződés tárgyában meghatározottaknak, Megrendelő jogosult a hibás teljesítésre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket alkalmazni. Ennek keretében Megrendelő jogosult a szolgáltatás jellegétől függően elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelni.
VIII.3.6. Amennyiben erre nincs lehetőség, Vállalkozó ezt nem vállalta vagy ezen kötelezettségének a jogszabályi feltételek betartása mellett nem tud eleget tenni, Megrendelő – választása szerint – jogosult árleszállítást kérni, vagy elállni a szerződéstől. Az árleszállítás keretében Vállalkozó jogosult a vállalkozói díjat a hibás, jelentős késedelemmel vagy nem teljesített szolgáltatások számának arányában csökkenteni, illetve a díj fizetésétől eltekinteni.
VIII.3.7. Amennyiben a Megrendelésben meghatározott szolgáltatás mennyisége és minősége nem felel meg az abban meghatározottaknak (hibás teljesítés), a Megrendelő az előző pontokban foglalt jogainak gyakorlása esetén a Vállalkozó felé minden további kártérítési igényéről lemond.
VIII.4. Súlyos szerződésszegés esetén a sérelmet szenvedett fél jogosult a jelen szerződést azonnali hatállyal a másik fél részére címzett tértivevényes ajánlott levél útján ("rendkívüli felmondás") írásban felmondani.
IX. A szerződés megszűnése:
IX.1. Megrendeléssel létrejött vagy az egyedi szerződéssel létrejövő szerződés a Felek szerződésszerű teljesítésével megszűnik. Az egyes Megrendelések teljesítése a tartós vagy keretszerződéseket nem szűnteti meg.
IX.2. A Felek között létrejött szerződés teljesítés nélkül is megszűnhet a Felek közös megegyezésével.
IX.3. A jelen szerződés harminc napos felmondási határidővel ("rendes felmondás") indokolás nélkül bármikor felmondható a másik félhez címzett tértivevényes ajánlott levél megküldése útján. A szerződés a felmondási határidő utolsó napján szűnik meg. Ezen határidőig felek kötelesek a szerződésből eredő kötelezettségeik vonatkozásában egymással elszámolni. A keretszerződés folyamatban lévő szolgáltatás esetén csak a teljesítést követő időpontra mondható fel rendes felmondással.
IX.4. A Felek között létrejött szerződés bármely okból történő megszűnése, vagy felmondása nem mentesíti a feleket a fennálló kötelezettségeik, vagy díjtartozásaik teljesítése alól.
X. Vis maior:
X.1. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben vis major esetén (külső elháríthatatlan ok) a Vállalkozó nem tudja leszállítani a megrendelt árut, a Megrendelő nem követelheti annak leszállítását, viszont díjfizetésre sem köteles.
X.2. A Felek vis major helyzetnek tekintik különösen az alábbiakat:
elemi kár miatt (tűzvész, földrengés, földcsuszamlás) bekövetkezett termelés leállás;
közüzemi Vállalkozók kiesése okozta termelés leállás;
alapanyag beszerzés lehetetlenülése a gazdasági ellátólánc akadályoztatása miatt (pl. import korlátozás, embargó);
a termelésben részt vevő nagyteljesítményű, helyhez kötött gépek tartós meghibásodása;
szélsőséges időjárás okozta termelés kiesés (árvíz vagy jelentős eső, szélvihar, tornádó stb.);
szélsőséges társadalmi megmozdulás (tüntetés, forradalom, zavargás, tömeghisztéria háborús események stb.);
egészségügyi válsághelyzet okozta akadályoztatás.
X.3. A vis major helyzetet Felek közösen jegyzőkönyvben állapítják meg, ott meghatározzák annak kezdőnapját. A vis major időtartama kiterjed nem csak a káreseményre, hanem az azt követő helyreállítás időtartamára is mindaddig, amíg a Vállalkozó berendezéseit, üzemi területét helyreállítja, azt teljes egészében működőképessé teszi. Ugyancsak közösen állapítják meg a vis major helyzet lezárultát.
X.4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy vis major helyzet esetén a Vállalkozóval szemben a vállalkozói díj elengedésén kívül más kárigényt nem érvényesíthet (pl.: fedezeti gyártás, más gyártótól sürgősséggel megrendelt gyártás, külföldi beszerzés okozta többletköltség stb.). A Megrendelő esetlegesen bekövetkezett kárait saját biztosítása alapján rendezheti.
X.5. A vis major helyzet lezárultát követően a Megrendelő eldöntheti, hogy új határidő kitűzése mellett fenntartja-e a Megrendelését vagy eláll a Megrendelésétől. Ebben az esetben az elállást a Vállalkozó köteles tudomásul venni.
XI. Titoktartás:
XI.1. A Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt szolgáltatásokkal összefüggésben Megrendelőre és annak tevékenységére vonatkozóan tudomására jutott információkat szigorúan bizalmasan kezeli.
XI.2. A Szerződő Felek az egymástól kapott információkat és a Felek és/vagy azok ügyfeleinek működésére, üzletkörére, üzleti módszereire, áraira és más, a Felek üzletpolitikájára és működésére vonatkozó információk, adatok, módszerek és iratok tekintetében tudomásukra jutott minden információt, adatot üzleti titokként kezelnek. A Felek az együttműködés során a másik félről a tudomásukra jutott adatokat és információkat kizárólag a szerződéses kötelezettségeik teljesítésére használják fel, harmadik személy részére nem adják tovább, minden tőlük elvárhatót megtesznek azért, hogy harmadik jogosulatlan személy ilyen információt ne szerezhessen meg.
XII. Köteles példányok:
XII.1.Megrendelő a megrendelés leadásakor köteles figyelembe venni a kötelespéldány szolgáltatást, és eszerint leadni az igényelt példányszámot. Kiadvány:
a) könyv nyomtatott vagy elektronikus formában, lemezen, kazettán, más fizikai hordozón; online és letölthető könyv;
b) sajtótermék nyomtatott vagy elektronikus formában; online és letölthető időszaki kiadvány;
c) egyéb nyomtatott anyag (címtár, névtár, grafikát, rajzot vagy fotót tartalmazó kiadvány, térkép; röplap; nyomtatott képeslap, üdvözlő- és más hasonló kártya; nyomtatott kép, minta, fénykép; nyomtatott naptár; nyomtatott üzleti reklámanyag, katalógus, prospektus, reklámposzter és hasonlók; egyéb szöveges kiadvány) ide nem értve: nyomtatott öntapadó papír (matrica), postai, jövedéki, illeték- stb. bélyeg, bélyegnyomott papír, csekk, bankjegy, részvény, értékcikk, kötvény, okirat és hasonlók.
XII.2. Kötelespéldányt kell szolgáltatni a nyomtatott kiadvány valamennyi kiadási változatából. A nyomtatott kiadvány azon kiegészítő részeiből vagy mellékleteiből, amelyek önálló kiadványként nem tartoznak szolgáltatási kötelezettség alá, kötelespéldányt kell szolgáltatni, ha azok szolgáltatási kötelezettség alá eső kiadványok kiegészítő részei vagy mellékletei.
XII.3. A kiadványok kötelespéldányainak szolgáltatásáról, megőrzéséről és használatáról szóló 717/2020. (XII. 30.) Korm. rendelet szerint a nyomtatott kiadványból hat kötelespéldányt kell szolgáltatni az Országos Széchenyi Könyvtár (OSZK) számára. Ezen túlmenően a helyi kiadványból egy kötelespéldányt kell szolgáltatni a kiadó székhelye szerint illetékes vármegyei hatókörű városi könyvtár, budapesti székhelyű kiadó esetén a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) számára.
Az előbbiekben foglaltaktól eltérően kettő kötelespéldányt kell szolgáltatni az OSZK számára
a) a kultúráért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) által meghatározott és a kormányzati portálon közzétett aprónyomtatvány-típusokból,
b) a kiadási változatból,
c) a legfeljebb 50 példányban sokszorosított, nemzetközi azonosító számmal rendelkező nyomtatott kiadványból, valamint az egyedi igény alapján nyomtatott kiadványból.
XII.4. A kötelespéldányokat legkésőbb a nyomtatott kiadvány megjelenésének napját követő 15. napig kell a jogosult számára megküldeni vagy hozzá közvetlenül benyújtani.
XII.5. A szabályozott példányszámok előállítási és szolgáltatási költsége a Megrendelőt terheli, azok eljuttatása a Vállalkozó feladata OSZK, a kiadó székhelye szerint illetékes vármegyei hatókörű városi könyvtár, valamint budapesti székhelyű kiadó esetén a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (a továbbiakban: FSZEK) részére. Vállalkozó úgy tekinti, hogy a megrendelt mennyiség a kötelespéldányokat tartalmazza. Amennyiben Megrendelő a megrendelésben szereplő mennyiséget pontosan kívánja kézhez kapni, úgy a Vállalkozó jogosult a kötelespéldányokra eső vállalkozói díjat a számlájában érvényesíteni.
A külföldön előállított és belföldön kiadott kiadvány esetében a kötelespéldány szolgáltatására a kiadó köteles.
XII.6. A kötelespéldány szolgáltatásának kötelezettségét akár a nyomda, akár a kiadó viseli, a szolgáltatás teljesítéséért a kiadó köteles helytállni.
XIII. Adatvédelem és adatmegőrzés:
XIII.1. A Vállalkozó kötelezi magát, hogy a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott valamennyi személyes adatot, beleértve arcképeket, logókat és egyéb védjegyeket, kizárólag a szerződésben meghatározott célból, a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben használja fel.
XIII.2. A Vállalkozó vállalja, hogy a fent említett személyes adatokat és az azokat hordozó valamennyi kiadványt, dokumentumot a szerződés teljesítését követően legfeljebb hat (6) hónapig őrzi meg, és ezt követően az adatokat biztonságosan törli vagy megsemmisíti, kivéve, ha jogszabály vagy hatósági eljárás megőrzést ír elő.
XIII.3. A Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy az adatokat nem adja át harmadik feleknek, kivéve, ha a törvény ezt kifejezetten előírja. Amennyiben jogszabályi előírás vagy hatósági eljárás követeli meg az adatok további megőrzését, a Vállalkozó köteles erről a Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni.
XIII.4. A Vállalkozó kijelenti, hogy betartja a GDPR és egyéb releváns adatvédelmi szabályozásokat, és megfelelő intézkedéseket tesz az adatok biztonságának megőrzése érdekében.
Vállalkozó nem vállal felelősséget az adatok jogtalan felhasználásáért, amennyiben azokat a Megrendelő által előírt módon használják fel.
XIII.5. A Megrendelő kijelenti, hogy a Vállalkozó részére átadott összes személyes adat és egyéb információ a törvényes kereteken belül került átadásra, és a Megrendelő felelős minden olyan jogi következményért, amely az adatok jogellenes átadásából ered.
XIV. Nyomdai termékek archiválása és megsemmisítése:
XIV.1. A Vállalkozó kijelenti, hogy a Megrendelő által megbízásra adott nyomdai alkotások – beleértve, de nem kizárólagosan, kampányfüzeteket, plakátokat és szórólapokat – kizárólag a megrendelés teljesítésének céljából kerülnek előállításra. A Vállalkozó semmilyen körülmények között nem használja fel ezeket a termékeket saját vagy harmadik felek céljaira, és nem jogosult azok reprodukálására vagy további felhasználására a megrendelő előzetes írásbeli engedélye nélkül.
XIV.2. A Vállalkozó vállalja, hogy a nyomdai termékek reprodukcióját, legyen szó digitális vagy fizikai másolatról, a szerződés teljesítését követően egy előre meghatározott, maximum hat hónapos időtartamra korlátozza. Ezen időszak lejárta után, amennyiben a Megrendelő külön előzetes kérése nem áll fenn, a Vállalkozó kötelezi magát, hogy a reprodukált anyagokat biztonságosan megsemmisíti vagy törli, figyelembe véve minden releváns adatvédelmi és titoktartási előírást.
XIV.3. Amennyiben a Megrendelő a hat hónapos időszak letelte után további reprodukciót igényel, a Vállalkozó és a Megrendelő külön megállapodást kötnek, amely meghatározza az új reprodukciós feltételeket, beleértve a reprodukció időtartamát, mennyiségét és az adatvédelemmel kapcsolatos egyéb követelményeket.
XIV.4. A Vállalkozó kijelenti, hogy minden reprodukciós tevékenységet a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően végez, és kötelezi magát az információk biztonságának és integritásának megőrzésére, különös tekintettel a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott adatokra és anyagokra.
XIV.5. Ha a megőrzési időszak meghosszabbítását jogszabály vagy hatósági eljárás írja elő, a Vállalkozó köteles ezen változásról a Megrendelőt azonnal, írásban tájékoztatni, megjelölve a megőrzési kötelezettség pontos időtartamát és jogi alapját.
XIV.6. A Vállalkozó felelősséget vállal azért, hogy a nyomdai termékek másolatait harmadik félnek nem bocsátja rendelkezésre, kivéve, ha ezt jogszabály vagy hatósági rendelkezés írja elő.
XIV.7. A Vállalkozó kifejezetten vállalja, hogy a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott, illetve a szerződés teljesítése során keletkezett nyomdai termékek másolatait – beleértve minden digitális és fizikai formát – kizárólag a szerződésben rögzített célból használja fel, és azokat nem adja át, nem közvetíti, nem osztja meg, illetve egyéb módon nem teszi hozzáférhetővé harmadik felek számára, kivéve, ha erre jogszabályi előírás vagy hatósági rendelkezés kötelezi.
XIV.8. A Vállalkozó kijelenti, hogy a nyomdai termékek előállítása és felhasználása során betartja a Megrendelő utasításait és specifikációit. Amennyiben a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott információk vagy utasítások alapján előállított nyomdai termékek jogellenes felhasználásából, másolásából vagy terjesztéséből károk keletkeznek, a Vállalkozó kijelenti, hogy ezekért a károkért felelősséget nem vállal, feltéve, hogy a Vállalkozó a Megrendelő utasításait maradéktalanul betartotta.
XIV.9. A Vállalkozó kötelezi magát arra, hogy minden szükséges és ésszerű intézkedést megtesz a nyomdai termékek biztonságos és jogszabályoknak megfelelő kezelése érdekében. A Megrendelő által rendelkezésre bocsátott anyagok vagy utasítások következményeként felmerülő jogi problémák esetére a Vállalkozó a felelősségét kizárja.
XIV.10. Ezen pont rendelkezései nem mentesítik a Megrendelőt attól a kötelezettségtől, hogy a nyomdai termékekkel kapcsolatos utasításokat és anyagokat a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően bocsássa a Vállalkozó rendelkezésére.
XV. Egyéb rendelkezések
XV.1. Megrendelő képviselője a megrendelés elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy a Megrendelő
csőd- vagy felszámolási eljárás, illetve végelszámolás hatálya alatt nem áll,
semmiféle olyan peres, nemperes vagy közigazgatási eljárásban nem vesz részt, amely gazdasági tevékenységét korlátozná, vagy amely a jelen megállapodás teljesítését akadályozná,
köztartozása nem áll fenn.
XV.2. Megrendelő köteles a fenti körülményekben, valamint a jelen ÁSZF, illetve azt kiegészítő bármely dokumentumban közölt bármely adatában történt változást haladéktalanul, írásban jelezni Vállalkozó felé. A fenti kötelezettség elmulasztásából származó valamennyi kárért Megrendelőt teljes körű felelősség terheli.
XV.3. Felek az értesítési címükben bekövetkezett változást haladéktalanul kötelesek közölni. Ennek hiányában a jelen szerződéssel összefüggő minden olyan értesítést, amelyet a Felek a jelen szerződésben megadott címre küldve ajánlott-tértivevényes levél formájában tesznek meg egymás felé, a postára adástól számított ötödik napon akkor is a címzetthez megérkezettnek kell tekinteni, ha az "ismeretlen", "elköltözött", "cím elégtelen", "nem fogadta el", vagy "nem kereste" jelzéssel érkezik vissza a feladóhoz.
XV.4. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy egymás számítógépein az elvárható biztonsági feltételek mellett tárolt adatok a felek közötti kommunikáció kölcsönösen elfogadott bizonyítékát képezik.
XV.5. Környezetvédelmi termékdíj:
A Megrendelő a megrendeléskor köteles nyilatkozni arról, hogy a megrendelt termék a Ktdt. alapján melyik kategóriába tartozik.
XVI. Záró rendelkezések:
XVI.1. A jelen szerződés bármilyen módosítása a Felek közös megegyezése és egyetértése alapján kizárólag írásban érvényes. Ráutaló magatartással történő szerződésmódosítást a Felek kizárják.
XIV.2. A jelen szerződésből eredő jogviták eldöntésére a Felek a Vállalkozó székhelye szerinti, az adott ügyben hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
XVI.3. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyv és más hatályos jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadók.
XVI.4. Megrendelő kijelenti, hogy az Általános Szerződési Feltételeket azok összességében, valamint annak egyes rendelkezéseit megismerte, tudomásul vette, és azokat, mint a Vállalkozóval létesített szerződéses kapcsolatában alkalmazandó rendelkezéseket, kifejezetten elfogadja.
XVI.5. Jelen ÁSZF 2024. augusztus 1-jétől hatályos.
Mark Brüning ügyvezető